Bodegraven pakt eerste punt in 2020

26 januari 2020 15:30

Vv Bodegraven heeft in haar eerste competitiewedstrijd van het jubileumjaar 2020 de punten gedeeld met sv Siveo '60 uit Zegveld.

Bodegraven pakt eerste punt in 2020

Op 25 januari om 14:00 uur werd de wedstrijd vv Bodegraven 1 tegen sv Siveo '60 afgetrapt. Siveo schoot sterk uit de startblokken en wist al in de 6e minuut te scoren. Een mooie voorzet van de linksbuiten werd succesvol afgerond. Hierdoor stond het al vrij snel 0-1. Bodegraven herpakte zich hierna goed en wist in de 34e minuut wat terug te doen. Gerrit Hulters werd door Mounir Bakkali de diepte ingestuurd die vervolgens de bal laag voor gaf. De technisch begaafde Randy Zaal wist vervolgens de voorzet binnen te lopen. Dit zorgde voor een 1-1 tussenstand die tot de rust op het scorebord bleef staan.

De rust deed Bodegraven goed, want direct na de rust kreeg Bodegraven enkele kansen. Zo werd een voorzet bijna afgerond en kreeg Bodegraven in de 53e minuut een vrije trap. Jari Kwakkenbos bracht de bal in die de keeper van Siveo vervolgens kon wegstompen. Verdediger Dennis de Leeuw liet vervolgens zien dat hij alleen niet kan verdedigen. De door de keeper verwerkte bal kwam op de zestienmeterlijn terecht, waarna de verdediger vervolgens beheerst de bal met een boog in het lege doel wist te plaatsen.

Na deze kansen gebeurde er het laatste half uur weinig meer. Om toch iets te forceren koos de trainer van Siveo ervoor om wat omzettingen te doen. Dit leidde sporadisch tot een kans. Tot de laatste minuten waarbij de linksbuiten een hoge voorzet gaf die succesvol werd afgerond. Deze rake kopbal zorgde voor een 2-2 score, wat tevens de uitslag was van de wedstrijd.

Deze 2-2 uitslag zorgt voor het eerste behaalde punt in 2020. Volgende week zullen de mannen van vv Bodegraven er alles aan doen om ook in de tweede wedstrijd van dit kalenderjaar punten te pakken. Deze wedstrijd zal uit bij SC Woerden worden gespeeld.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!