Bodegraven walst over Linschoten heen

Linschoten 1

29 september 2018 14:30

Onbekend

In de tweede competitiewedstrijd maakte Bodegraven op eigen veld gehakt van tegenstander Linschoten. Hoewel de bezoekers al binnen een minuut op een 0-1 voorsprong kwamen, wist Bodegraven, onder leiding van uitblinker Mitchell van der Tier, de wedstrijd te keren en met ruime cijfers te winnen.

Trainer Frits van Dijk moest flink puzzelen voor aanvang van de wedstrijd, hij mistte 3 basisspelers van vorige week. Wat het nog lastiger maakte, was dat al deze spelers verdedigers waren. Gelukkig maakten de compleet nieuwe verdediging, op een slippertje na, een solide indruk gedurende de wedstrijd. Dat slippertje leidde al binnen een minuut tot een goal van Linschoten. Balverlies op het middenveld zorgde direct voor gevaal achterin. Een steekbal volgde, waarna Vonk nog voor een  redding leek te zorgen, echter kon verdediger Rob Schouten de hoog stuiterende bal niet meer van uit het doel houden.

Bodegraven rechtte na de vroege achterstand snel de rug, en wist binnen 10 minuten alweer op gelijke hoogte te komen. Mitchell van der Tier bleef zeer kalm oog in oog met de doelman, en schoof de bal onder de keeper door voor de gelijkmaker. Diezelfde van der Tier zette Bodegraven na 25 minuten spelen ook op een 2-1 voorsprong. Opnieuw kwam hij oog in oog met de doelman, opnieuw bleef hij ijzig kalm.

Na de thee bleef Bodegraven domineren. Linschoten kon geen gevaar stichten en aan de overzijde was Bodegraven slordig in de laatste fase. Tot de bal wederom bij Mitchel van der Tier belandde. Hij nam de bal fraai uit de lucht mee, kapte naar binnen en krulde de bal vervolgens buiten bereik van de keeper via de binnenkant van de paal in het doel, 3-1.

Bodegraven zakte vervolgens wat in, werd wat onrustiger en zal Linschoten vechten voor een resultaat. Die vechtlust leverde een aantal hachelijke momenten op voor het doel van Marco Vonk, echter ontbrak het bij de bezoekers aan scherpte. In de laatste 10 minuten wist Bodegraven het duel definitief op slot te gooien. Sam Bottenberg was attent in de rebound wat zorgde voor de 4-1. Vlak voor het eindsignaal slalomde Lars de Groot door de verdediging om vervolgens de doelman van Linschoten simpel te verschalken.

Zo wint Bodegraven zijn eerste thuiswedstrijd in de competitie met 5-1 en staat het na 2 speelrondes op een keurige 3e plaats op de ranglijst. Komende week gaat Bodegraven op bezoek bij Moerkapelle, dat na 2 speelrondes 3 punten heeft verzameld.