Bodegraven wint eerste officiële thuiswedstrijd op zaterdag

Bodegraven 1

RVC Celeritas 1

8 september 2018 14:30

Onbekend

Na een haperende start vorige week in Zoetermeer (4-0 verlies) heeft vv Bodegraven afgelopen zaterdag zijn eerste thuiswedstrijd als zaterdagploeg winnend weten af te sluiten. Tegen het Haagse Celeritas werd met 4-2 gewonnen. Mitchel van der Tier was de gevierde man, hij maakte als invaller een onvervalste hattrick.

Waar de meeste voetballers op vrijdagmiddag en avond uit zullen rusten als voorbereiding op de wedstrijd van zaterdag, zag het er op het terrein van vv Bodegraven afgelopen vrijdag net iets anders uit. Een aantal spelers had vrij genomen met een bijzonder doel, het veld moest geprepareerd worden. Vakkundig werden de lijnen uitgemeten en vervolgens gekalkt. Grote klasse voor de spelers (en begeleiders) die deze klus hebben volbracht.

Op het geprepareerde veld had Bodegraven het in de eerste helft nog wat lastig. Nog steeds is de ploeg zoekende naar constante factoren. De ploeg traint pas 3 weken, en speelde pas 1 bekerwedstrijd voorafgaand aan deze wedstrijd. Toch werd er bij vlagen heel redelijk gevoetbald. De vrije man werd gezocht, en verdedigend stond de ploeg compact te spelen. Toch wist Celeritas na ruim een half uur spelen op voorsprong te komen. Bart Vreeling werkte volgens de scheidsrechter een Haagse buitenspeler onreglementair naar de grond, waarna doelman Marco Vonk van 11 meter werd gepasseerd.

Na rust enkele wijzigigen in de ploeg van Frits van Dijk, waaronder een nieuwe spits, Mitchel van der Tier. Deze had binnen 5 minuten het net al gevonden met een fraaie uithaal in de bovenhoek. Bodegraven had het goede gevoel te pakken en was dodelijk in de afronding. Mitchel van der Tier wist Bodegraven eerst op 2-1 te schieten. Niet veel later kapte hij vakkundig zijn directe tegenstander uit, om vervolgens de bal feilloos in de lang hoek te plaatsen.

Even wisten de Haagse ploeg het in de slotfase nog spannend te maken nadat zij door een rommelgoal nog op 3-2 waren gekomen. Lars de Groot gooide de wedstrijd in de dying seconds alsnog op slot, door als doorgebroken speler de uitstormende doelman koeltjes te omspelen en vervolgens de bal in het lege doel wist te werken.

Komende week komt Koudekerk op bezoek tijdens de laatste speelronde in de poulefase van het bekertoernooi.  Theoretisch heeft Bodegraven nog een kleine kans om als poulewinnaar te eindigen. Trainer Frits van Dijk zal deze wedstrijd echter vooral zien als laatste test voordat de competitie van start gaat, een week later.