Bodegraven nestelt zich in middenmoot

Stolwijk 1 (zon)

Bodegraven 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

11 februari 2018 14:00

Onbekend

Dit weekend stond er voor Bodegraven wederom een belangrijke wedstrijd op het programma. In en tegen Stolwijk mocht de formatie van het trainersduo Dekker en Bakker een poging doen zich dieper in de middenmoot te nestelen. Ook de stand in de 2e periode speelt een belangrijke rol tijdens dit affiche.

Bodegraven werd direct gevaarlijk en wilde Stolwijk laten merken dat ze niet waren afgereisd om weer met lege handen huiswaarts te keren. Binnen 10 minuten bracht het goudhaantje van de selectie, L. de Groot, Bodegraven op voorsprong. Een aanval over meerdere schijven belandde voor zijn voeten waarna hij met een lage schuiven de keeper kon passeren. 0-1. Enkele pogingen om door te breken tot het strafschop gebied werden afgevlagd of tussentijds stop gezet door het maken van een overtreding door de Stolwijkse defensie.

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld, de grensrechter had zijn krediet verspeelt en werd enkele keren zelf buitenspel gezet door de scheidsrechter. Bodegraven kreeg meer en meer kansen, de één nog groter dan de andere, maar de bal wilde er niet in. Ondanks de grip die Bodegraven tijdens de wedstrijd had bleef het spannend. In de laatste minuten probeerde Stolwijk nog gevaarlijk te worden met corners, waarbij zelfs de doelman het vijandelijke strafschopgebied had betreden. Bodegraven doelman Vonk hield echter zijn doel schoon en daarmee pakte Bodegraven wederom 3 dik verdiende punten.

Bodegraven gaat NOC Kralingen voorbij op de ranglijst en nadert Stolwijk dat nu nog maar 2 punten voorsprong heeft. In de 2e periode mag Bodegraven zichzelf koploper noemen en heeft het nog enkele finales te gaan willen zij deze titel op hun naam mogen schrijven. Zondag komt Haastrecht op bezoek waar vorig seizoen thuis met 1-0 van werd gewonnen. We zouden tekenen voor eenzelfde eindstand op het Suringa complex. 14:00 is de aftrap.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!