vv Bodegraven 1 trapt seizoen af zonder punten

22 september 2019 9:45

Afgelopen zaterdag is het voetbalseizoen officieel afgetrapt door vv Bodegraven 1. Dit gebeurde in een wedstrijd tegen sc Woerden. Waar de wedstrijd leek te eindigen in een 2-2 gelijke stand, wisten de Woerdenaren in de 88ste minuut de 2-3 te maken.

Afgelopen zaterdag werd het seizoen door vv Bodegraven 1 afgetrapt tegen sc Woerden 1. Direct vanaf de aftrap hadden de Bodegravers het lastig met de handige aanvallers uit Woerden. Dit resulteerde al vrij snel in een 0-1 achterstand voor de Bodegravers.

Woerden bleef tot de 22e minuut de sterkere. Tijdens de door de scheidsrechter ingelaste drinkpauze, was er de mogelijkheid om wat tactische omzettingen te doen. De aanpassingen zorgde ervoor dat Bodegraven meer grip keer op de wedstrijd.

Waar Woerden uitblonk in het aanvalsspel, bleken ze zeer kwetsbaar in de verdediging. De Bodegravers wisten dat dit perspectief bood met handige spitsen als Sam Bottenberg en Gerrit Hulters. Om deze reden koos vv Bodegraven er vaker voor om direct de spitsen te zoeken.

Al vrij snel resulteerde dit in resultaat. Op een afgeslagen pass jaagde Sam Bottenberg goed door op de verdediging, waarna een verdediger van Woerden de bal eenvoudig verspeelde. Gerrit Hulters wist van deze buitenkans te profiteren en maakte eenvoudig de 1-1. Niet veel later herhaalde deze situatie zich, met als resultaat de tweede goal voor Gerrit Hulters. Door twee goals ging vv Bodegraven met een 2-1 voorsprong de rust in en leek het een feestelijke middag te worden.

In de tweede helft had Woerden licht overwicht, maar wist het niet echt tot grote kansen te komen. Een grote kans bleek echter niet nodig, omdat een van richting veranderd afstandsschot met veel geluk in de goal viel. Na deze goal bleef de 2-2 stand lang op het scorebord staan.

Pas in de 88e minuut wisten de Woerdenaren een voorzet bij de tweede paal in te werken, waardoor ze op een 2-3 voorsprong kwamen. Er was vervolgens geen tijd meer om nog iets terug te doen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!